Bukuroshet natyrale që trondisin…

BRUNILDA SPIRO

“Jane hapur klinika per t’u shemtuar bukuroshet”
Për mua që jam rritur në një vend burrëror, dobesia dhe dashuria ndaj meshkujve duket si gjëja më e natyrshme. Kjo dashuri merr permasa mitike, sidomos kur mpleksen e djeshmja dhe e sotmja.
E djeshmja me thënien me tragjike të popullit: “Kur lind vajza, qajnë e trarët e shtëpisë”
Ndersa e sotmja me tragjedinë që po ndodh si dicka krejt e natyrshme, abortet ne mase te embrioneve femerore para se të lindin.
“Merita” e teknologjisë që sheh embrionin para afatit të lejuar të një aborti ben qe statistikat e lindshmërisë te shkojne në favor të meshkujve.
Gjithashtu shumica e grave që njihja e kam pasur pranë, kanë qënë gra që punonin njësoj si burrat në “punën e qeverisë” sic e quante shpesh gjyshja ime dhe pjesën tjetër të ditës punonin me orar të plotë si shtëpiake, edukatore ose mësuese të fëmijëve të tyre.
Prandaj kur më pyesnin cfarë do bëhesh kur të rritesh unë përgjigjesha me vrap, oficere. Te them te drejten nuk e kujtoj se perse doja oficere, por mendoj se meqenese të gjitha gratë duhej të punonin si burrat, të paktën do bëhesha si babai im dhe te vishja kostum të bukur dhe jo kominoshe si të tezes së madhe, e cila punonte në shtrimin e hekurave.

Mbaj mend sa keq me ka ardhur dikur, kur shkova ta takoj rastësisht në punë së bashku me nënën e saj, tezen time. Tezja ishte gjithë pluhur hekuri e ndryshku mbi kominoshet që nuk kishin më një ngjyrë të dallueshme të cohës, por më shumë më ka mbetur në kujtesë vështrimi i syve të saj jeshilë të errët, si ulli i pjekur mirë, që unë ia pëlqeja aq shumë. Syte e saj ate ditë ishin pa ngjyrë dhe qerpikët të ngarkuar me pluhurin e hekurave dukeshin si perde të palara.
Mbylla sytë dhe përfytyrova tezen time si një nga skulpturat e Antikitetit greko-romak pa sy dhe me qepalla të gurta, qe iu theksonin verbërine, po tezes cfare i theksonin?
– Burrerine apo mjerimin e shpirtit te embel te nje femre?
Pas shume viteve, ne Tirane, me ndodh herë pas here te shkëmbehem në hyrje apo dalje të pallatit, apo në ashensor me një grua e cila vishet si komuniste. Tamam kështu u thashë vajzave kur e pamë një ditë bashkë, kjo grua do kete qene komuniste e thekur apo sigurimse. Vajzat qeshen me mua, sidomos me emertimin, sigurimse. Më tremb kjo grua, jo nga veshja, por nga shikimi. Te sheh venger dhe me inat. Nje radhë më tregoi njera nga vajzat qe kjo grua i kish bertitur se perse po lyente buzet duke u pare ne pasqyrën e ashensorit. Vajza kish ikur me vrap. Kjo grua besnike ndaj parimeve deri në detaje të së kaluarës tragjike të shoqërisë sonë eshte maja e ajsbergut e të gjitha të këqijave që na trashëgoi ajo kohë e cmendur.
Paragjykimet jetojnë në thellësi të shpirtit tonë. Ato dalin në momente të caktuara, sic dalin shprehjet që dëgjojmë shpesh nga prindërit apo gjyshërit tanë dhe mendojmë se janë shumë arkaike prandaj nuk do i përdorim kurrë në fjalorin tonë. Sa jemi te rinj flasim me kujdes e duket sikur vërtet i kemi shmangur, por cuditërisht kur nuk e presim as vetë, në një moment që nuk e kontrollojmë më rreptësisht me vetëdijen tonë, na “shkasin” pa kontroll, ato shprehje, te cilat dikur i mohonim. E njejta ndodh edhe me paragjykimet.
E keqja përshkallëzohet në klimaks sidomos kur paragjykimet zgjohen në menyre kolektive.
Ky rreth vicioz ku gjenden të mbërthyera bukuroshet, sikur do duhet të lajnë mëkatet e dashurisë ndaj se bukurës, po kthehet në një thikë me dy presa. Në njërën anë i shajnë dhe në anën tjetër i imitojnë ose shpenzojnë para pa fund për t’u bërë më të bukura.
Të gjendur përballë këtyre cudirave të kohës së teknologjisë më të përparuar, njerëzit po coroditen gjithnjë e më shumë dhe nuk po ndajnë dot kush është e drejtë, të jenë apo jo të bukur?
Vajzat e bukura, me bukurine qe u ka falur nena natyre, më shpesh po e gjejnë vetën të paragjykuara si” budallaqe”e pa vlerë dhe kam frikë se disa syresh nga sedra do shkojnë të shëmtohen, që njerëzit t’i pranojnë më me dashamirësi dhe mos i paragjykojne nga pamja.
E keni imagjinuar të ketë kirurgji plastike për t’u shëmtuar?
Më kujtohet nje thenie në një roman të shkruar nga një femër: “Ne i hamë mitet, sepse i urrejmë, i konkurrojmë se na kujtojnë se sa të vegjël jemi, sa pa trajtë, sa të përkohshëm, sa të harrueshëm”.
Keshtu po hame mitin më të vjetër në historinë botërore, mitin e bukurisë. Grekët e lashtë, filozofët dhe poetët e kanë nderuar dhe ngritur lart të bukurën. Grekët e cilësonin bekim nga Perëndia bukurinë dhe ia falnin bukurisë mëkatet, përderisa ajo ishte dhuratë e saj. Trojanët e pranuan gruan e bukur dhe e deshën si bijën e tyre, megjithëse ajo u solli shkatërrimin, pasi bukuria e saj ishte mitike. Filozofët e cilësojnë si kategoria më e vështirë, sepse pas saj fshihet misteri.
Naimi e cilëson bukurinë si vetë Perëndia dhe dashurinë si fryt i bukurisë fizike.
Po ashtu e sheh edhe Lasgushi “Dashuria lind nga bukuria fizike”
Nena ime e thoshte me thjesht” Njeriu si ka pamjen, ka shpirtin”
Po kush janë këta që kanë marrë përsipër të bëjnë koeficientin e zgjuarsisë së gjithësecilit?
Problemet themelore dhe njerezit siperfaqesore nuk i beri bukuria natyrale, as bisturia, me te cilen nuk jam dakord, sepse tregon sa keq po degradon e bukura e vertete, por i beri lakmia per para dhe pushtet e njeriut te ketij shekulli fantazme.
Unë si mësuese letërsie e di mirë që të jesh i aftë të flasësh në publik apo para një mikrofoni nuk do të thotë që je i zgjuar, mund të kesh aftësi artikulimi, por nga ana tjetër mund të thuash një tufë me budallallëqe. Nga ana tjeter ndodh që ndonjë syresh megjithë që ka shkruar shkëlqyer tekstin, sidomos tekstin argumentues që kërkon leksik të mirëorientuar dhe aftësi logjike të larta, nuk deshiron ta lexojë para klasës, publikut në këtë rast, por kjo nuk e bën më pak inteligjent.

Po e mbyll me thenien lapidar të semiotikut te shquar italian Umberto Eko:
“Mediat sociale u kanë dhënë të drejtën e fjalës edhe budallenjve”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *